Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden NutraQ B.V. Deze voorwaarden zijn laatstelijk bijgewerkt op 04/10/2023
ALGEMENE VOORWAARDEN OSLO SKIN LAB BY NUTRAQ B.V.
Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de online aankoop van producten van Oslo Skin Lab door NutraQ B.V.
De voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 4 oktober 2023 en zijn van toepassing op alle bestaande en nieuwe overeenkomsten.
Partijen
Verkoper is:
NutraQ B.V.
Teleportboulevard 130 - a2.02
1043 EJ Amsterdam
Telefoon: 0031 20 308 25 05
E-mail: service@osloskinlab.be
Ondernemingsnummer: KVK 73991988
en wordt in onderstaande tekst aangeduid als "NutraQ", "Oslo Skin Lab," "wij," "ons," of "verkoper".
Koper is de persoon die, ongeacht het aankoopkanaal, als koper wordt vermeld in de bestelling en wordt "u", "uzelf" of "de klant" genoemd. U dient minstens 18 jaar oud te zijn om een klant van verkoper te worden.
Aankoop van producten van de verkoper
Afhankelijk van het product dat u wilt kopen is het mogelijk om producten als éénmalige aankoop of via een abonnement aan te schaffen.
De aanmelding voor een abonnement kan door verkoper worden geweigerd indien deze gegronde redenen heeft om aan te nemen dat u fraude tracht te plegen, onvoldoende kredietwaardig bent en soortgelijke omstandigheden.
Abonnementsvoorwaarden
De voorwaarden in dit artikel zijn enkel van toepassing indien u zich heeft geabonneerd op één of meer producten van verkoper. Deze voorwaarden vormen een aanvulling op de overige onderdelen van deze algemene voorwaarden.
Wijzigingen in abonnementsvoorwaarden
NutraQ heeft het recht deze Abonnementsvoorwaarden te wijzigen. Belangrijke wijzigingen worden ten minste één maand van tevoren bekend gemaakt. Het staat u vrij de overeenkomst te beëindigen naar aanleiding van de gewijzigde voorwaarden. Als u de overeenkomst niet beëindigt nadat de voorwaarden zijn gewijzigd, betekent dit, dat de gewijzigde voorwaarden door u zijn aanvaard. Nieuwe voorwaarden worden via onze website tegelijk met de verspreiding van de nieuwe voorwaarden aangekondigd. De actuele versie van de abonnementsvoorwaarden kunt u te allen tijde op de website raadplegen. Neem s.v.p. contact op met de klantenservice (zie paragraaf 12.1) om de actuele abonnementsvoorwaarden per e-mail te ontvangen.
Het abonnement
Wanneer u zich abonneert op één of meer producten, kunt u in de orderbevestiging zien dat het product of de producten is/zijn ingesteld op basis van een abonnement. De verkoper zal de producten u vervolgens doorlopend toezenden totdat het abonnement wordt opgezegd of gewijzigd.
U kunt te allen tijde contact met ons opnemen om het abonnement op te zeggen of om uitstel of stopzetting van verdere verzendingen te vragen. Er bestaat geen verplichting wanneer u een abonnement afsluit met de verkoper. Beëindiging van het abonnement gaat onmiddellijk in vanaf de eerstvolgende verzending.
De verkoper stuurt u doorlopend informatie over uw abonnement, uw verzendingen en de betaling. U dient ons steeds telefonisch of per e-mail op de hoogte te houden van uw contactgegevens en adres.
Beëindiging van het abonnement
U kunt uw abonnemen op het/de product(en) op elk moment eenvoudig annuleren. Indien u echter een abonnement heeft dat binnen de komende 5 dagen wordt geleverd, kan dit niet worden geannuleerd en wordt uw annulering daarna van kracht.
Indien u een abonnement heeft besteld met twee factureringsperioden per levering, bent u nog immer verplicht voor betaling zorg te dragen in verband met het door u ontvangen product.
Wijzigingen in uw gegevens
Indien zich wijzigingen in uw abonnement voordoen, zoals adreswijzigingen, frequentiewijzigingen of iets dergelijks, kunt u contact opnemen met de Klantenservice (zie sectie 12.1). U dient ervoor zorg te dragen dat adreswijzigingen aan ons worden doorgegeven, aangezien wij hier niet automatisch van op de hoogte worden gesteld. Wijzigingen dienen uiterlijk 5 dagen voordat ze van kracht worden aan ons te worden doorgegeven.
Korting en prijzen abonnement
Als abonnee kunt u, afhankelijk van het product en de huidige promoties, een introductieprijs en/of een korting op de vaste prijs ontvangen voor de producten waarop u zich abonneert. Introductieprijzen mogen niet op oneerlijke wijze worden uitgebuit door veelvuldige en herhaaldelijke aanmeldingen/opzeggingen van abonnementen, aangezien ze in de eerste plaats zijn bedoeld voor nieuwe klanten. NutraQ behoudt zich het recht voor om klanten met een abonnement te weigeren als misbruik wordt gemaakt van de introductieaanbieding.
Prijzen
Onze prijzen worden vermeld in euro's en zijn inclusief btw. De prijs van het product kan variëren afhankelijk van het verkoopkanaal, of het product wordt verkocht als een éénmalige aankoop of via een abonnement, distributie en speciale aanbiedingen. De prijzen zijn geldig tot aan de wijziging ervan. Prijswijzigingen worden ruim op tijd voordat ze van kracht worden aangekondigd. Porto- en administratiekosten komen bovenop elke verzending volgens de geldende tarieven, tenzij anders overeengekomen of vermeld in de aanbieding.
Levering
Onze verzendingen worden volgens de overeengekomen leveringsfrequentie met de beschikbare leveringsmethode in de betreffende markt toegezonden. Indien de levertijd niet in de bestelmodus is aangegeven, leveren we het artikel zonder onnodige vertraging en uiterlijk 30 dagen na uw bestelling. Het product wordt als geleverd beschouwd zodra u of uw vertegenwoordiger het heeft ontvangen. In het geval van vertraagde levering kunt u, onder de omstandigheden, nalaten te betalen, om levering verzoeken, of om compensatie verzoeken of annulering van de overeenkomst. In het geval van niet afgenomen zendingen behouden wij ons het recht voor een vergoeding te vorderen voor de afhandelingskosten als gevolg van de niet afgenomen zending, inclusief retourkosten en overige administratiekosten.
Betaling
Wanneer u goederen bij ons bestelt, is het mogelijk dat de beschikbare betalingsmethoden variëren afhankelijk van het betreffende land waar de goederen worden besteld. U kunt de betaling uitvoeren met een creditcard (VISA, Mastercard, AMEX), Paypal of kiezen voor Domiciliëring.
Betaalmethoden
Door te kiezen voor een betaalservice via een derde, aanvaardt u tevens de algemene voorwaarden van die derde. Met betrekking tot betalingstransacties worden uw betalingsgegevens opgeslagen totdat de betreffende betalingstransacties zijn verwerkt. Uw betalings- en kaartgegevens worden opgeslagen bij de door NutraQ gekozen PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) gecertificeerde partner. Daarom wordt de informatie opgeslagen in een veilige PCI-gecertificeerde omgeving die voldoet aan internationale veiligheidsnormen totdat de transacties zijn voltooid. Bij gebruik van een betaalkaart op onze websites heeft alleen de PCI-gecertificeerde partner van NutraQ - en niet NutraQ - toegang tot uw kaartgegevens. De verwerking van kaartgegevens is derhalve uitsluitend een zaak tussen u en de PCI-gecertificeerde partner van NutraQ, ook al vindt dit plaats terwijl u gebruik maakt van onze websites.
Identificatie om aankopen te doen met uitstel van betaling
Mogelijk wordt uw identiteit door een externe provider geverifieerd voordat u uw online aankoop afrondt. Voor dit identificatieproces kan het nodig zijn om persoonlijke gegevens in te voeren, overeenkomstig de lokale wettelijke vereisten. Wij behandelen uw persoonlijke gegevens overeenkomstig ons Privacybeleid, zoals opgenomen in artikel 11 van deze algemene voorwaarden.
Herroepingsrecht
U wordt beschermd door de toepasselijke consumentenwetgeving en heeft een onvoorwaardelijk herroepingsrecht gedurende 14 dagen vanaf de dag dat u het product in uw eerste zending heeft ontvangen. De termijn omvat alle kalenderdagen. In het geval dat de termijn op een zaterdag of feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag. Het herroepingsrecht wordt geacht te zijn uitgeoefend als de kennisgeving vóór het verstrijken van de termijn is verzonden. Bij het uitoefenen van het herroepingsrecht moet het artikel binnen 14 dagen nadat de kennisgeving van het gebruik van het herroepingsrecht naar de verkoper is verzonden worden geretourneerd.
Het herroepingsrecht houdt in dat u het recht heeft om de aankoop van ongeopende producten te annuleren en het artikel terug te sturen. Het herroepingsrecht is uitsluitend geldig als het product in dezelfde hoeveelheid en in dezelfde staat aan ons wordt geretourneerd als waarin u het heeft ontvangen. Als de waarde van het artikel meer wordt verminderd dan nodig is om de aard, kenmerken en werking ervan vast te stellen, dient u de kosten van deze waardevermindering te betalen. Tenzij anders is overeengekomen, draagt u de directe kosten voor het terugzenden van het artikel. Het retouradres staat vermeld op het herroepingsformulier.
Als u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, betalen wij het aankoopbedrag zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen na de dag waarop wij de kennisgeving van u hebben ontvangen, terug. Wij hebben het recht om de terugbetaling uit te stellen totdat we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen of totdat u gedocumenteerd heeft aangetoond dat de artikelen zijn teruggestuurd. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Meer informatie over het uitoefenen van het herroepingsrecht treft u aan op het herroepingsformulier dat bij de orderbevestiging is gevoegd, per e-mail is verzonden of in de verpakking bij het product is ingesloten. Klachten en vorderingen met betrekking tot het herroepingsrecht of vragen hierover kunnen ook telefonisch of per e-mail worden gericht aan de Klantenservice (zie sectie 12.1).
Klachten
Indien de geleverde goederen gebreken vertonen, kunt u onder de gegeven omstandigheden herstel van de fout, vervanging, prijsverlaging, schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst verlangen.
In geval van een gebrek aan de goederen, dient u binnen een redelijke termijn nadat het gebrek werd ontdekt of had moeten worden ontdekt, de verkoper ervan in kennis te stellen dat u zich op het gebrek zult beroepen. U kunt de verkoper in kennis stellen door contact op te nemen met de klantendienst.
U wordt geacht tijdig uw klacht te hebben ingediend, indien dit plaatsvindt binnen 2 maanden vanaf het moment dat het gebrek werd ontdekt. Het recht om een klacht in te dienen is beperkt tot klachten binnen de vervaldatum van het product zoals aangegeven op de verpakking, en uiterlijk 2 jaar nadat u de goederen heeft ontvangen. Indien u te laat een klacht indient, verliest u het recht om u op het defect te beroepen.
Het recht om een klacht in te dienen is van toepassing naast het herroepingsrecht.
In geval van een klacht, fouten of defecten worden de verzendkosten vergoed. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anders met ons bent overeengekomen.
Rechten verkoper in geval van niet-nakoming van verplichtingen klant
Indien u in verzuim blijft met betaling of andere verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst of de wet niet nakomt en dit niet te wijten is aan de verkoper of omstandigheden aan de zijde van de verkoper, zijn wij gerechtigd, volgens de toepasselijke consumentenwetgeving, de goederen onder de omstandigheden achter te houden, nakoming van de overeenkomst te vorderen, de overeenkomst te annuleren en schadevergoeding van u te eisen. Wij kunnen, onder omstandigheden, vertragingsrente en incassokosten vorderen, en indien u onbetaalde goederen niet afhaalt, kan de verkoper u een vergoeding in rekening brengen. De vergoeding dekt maximaal de werkelijke kosten van de verkoper om de goederen bij u af te leveren.
Privacy
In verband met de nakoming van deze overeenkomst, verwerkt de verkoper bepaalde persoonsgegevens die aan u kunnen worden gekoppeld (zoals naam, e-mailadres, telefoonnummer en postadres). Wij verwerken uw persoonsgegevens om de goederen aan u te kunnen leveren en om vragen over uw inschrijving te kunnen verwerken. Uw gegevens worden tevens gebruikt voor profilering om meer te weten te komen over uw productvoorkeuren, zodat we onze marketing op u kunnen afstemmen. De verwerking vindt plaats overeenkomstig de regels in ons privacybeleid. In dit document kunt u meer lezen over hoe uw gegevens worden verwerkt, wanneer deze worden verwijderd en welke rechten u heeft als betrokkene.
Klantenservice
Onze klantenservice heeft veel ervaring met onze producten en zal uw vragen graag beantwoorden. U kunt de klantenservice telefonisch bereiken op 0031 20 308 25 05 op werkdagen van 08:30 tot 16:30 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar: contact@osloskinlab.be. We streven ernaar om binnen 72 uur te reageren op vragen over aankopen en bestellingen.
Disclaimer
Verkoper behoudt zich het recht voor om haar rechten en verplichtingen onder deze overeenkomst over te dragen aan een andere partij. We behouden ons tevens het recht voor om activiteiten te onderbreken, in verband met drukfouten, onjuiste prijzen, wijzigingen in btw en andere belastingen of leveringsproblemen als gevolg van omstandigheden buiten onze macht om.
Alle aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt (zoals vermeld bij elke actie).
Wijzigingen in de koopvoorwaarden
Deze koopvoorwaarden zijn onderhevig aan wijzigingen als gevolg van speciale behoeften en/of wijzigingen in de wet, regelgeving of aanbevelingen. In geval van wijziging van de voorwaarden, wordt u hiervan op de hoogte gesteld. Een dergelijke kennisgeving wordt ten minste 1 maand voordat de wijzigingen van kracht worden, gedaan. Het staat u vrij de overeenkomst op basis van de gewijzigde voorwaarden te beëindigen. Indien u de overeenkomst niet beëindigt nadat de voorwaarden zijn gewijzigd, houdt dit in dat u de gewijzigde voorwaarden heeft aanvaard. Nieuwe voorwaarden worden op onze website in combinatie met de verspreiding van de nieuwe voorwaarden aangekondigd.
Geschillenbeslechting
Indien u een klacht in verband met een aankoop wilt indienen, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice (zie artikel 12.1).
Partijen zullen trachten eventuele geschillen in der minne te beslechten. Mocht dit niet lukken, dan kunt u contact opnemen met de Consumentenombudsdienst via https://consumentenombudsdienst.be/nl
Tevens kunt u gebruikmaken van het klachtenportaal van de Europese Commissie indien u een klacht wilt indienen. Dit is met name van belang wanneer u een consument bent die woonachtig is in een ander EU-land. De klacht kan hier worden ingediend: http://ec.europa.eu/odr.