Duurzaamheid
Duurzaamheid vormt de essentie van elke beslissing die we nemen, van formulering tot verpakking en alles daartussenin. Onze missie is om op een duurzame wijze winstgevende groei te realiseren. Dit bereiken we door producten te ontwikkelen die zowel goed zijn voor de mens als het milieu, zonder negatieve impact. Het naleven van regelgeving staat voorop, maar we blijven onophoudelijk werken aan innovatieve oplossingen die kunnen bijdragen aan het gebruik van volledig recyclebare materialen. Als een internationaal bedrijf zetten we ons in voor onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en hebben we de koers gezet naar een duurzame groei. Ons streven is om meer te bereiken met minder middelen. Dit houdt in dat we onze werkmethoden herzien en aanpassen, en nieuwe samenwerkingsverbanden aangaan om ons doel te verwezenlijken.
Onze initiatieven
In 2020 zijn we begonnen met het proces om voor onze verpakkingen milieuvriendelijkere materialen te gebruiken.
We willen onze members helpen hun afval gemakkelijker te scheiden:
- We zijn overgestapt op recyclebare zakken (monomateriaal) voor The Glow™ en The Beauty Pearls™. Voorheen zaten de capsules in traditionele blisterverpakkingen die als restafval moesten gesorteerd worden vanwege de combinatie van plastic en aluminium in dezelfde verpakking.
- We hebben een milieuvriendelijkere oplossing gelanceerd voor The Solution™. Deze wordt aan alle klanten aangeboden bij hun tweede bestelling:
- 56 sachets (in plaats van 28 sachets met het reguliere membership)
- Recyclebaar plastic
- Nieuwe zending om de 8 weken
- Hetzelfde product - maar dan iets goedkoper, met een milieuvriendelijkere verpakking en minder frequente leveringen aan members.
Al onze producten zijn voorzien van de vereiste milieukeurmerken om het voor onze members makkelijker te maken de verpakking op de juiste manier te sorteren.
We gebruiken alleen FSC-gecertificeerd karton in onze productdozen. Het FSC-label betekent dat alle materialen afkomstig zijn uit bossen die door een onafhankelijke derde partij zijn beoordeeld en voldoen aan de strenge sociale en milieunormen van FSC.
Lees meer op https://fsc.org/en/fsc-labels
Leveranciers en Grondstoffen
Aangezien we materialen uit verschillende delen van de wereld gebruiken, willen we ervoor zorgen dat al onze leveranciers, ongeacht het land, zich houden aan onze ethische richtlijnen (Code of Conduct). Alle productie moet voldoen aan internationaal erkende eisen op het gebied van mensenrechten, arbeidsomstandigheden, milieu en anticorruptie.
Liefdadigheid
We maken deel uit van een grote groep die gelooft in het teruggeven aan de maatschappij. We zijn een trotse supporter van de non-profitorganisatie Zulufadder, die zich richt op onderwijs en duurzame projecten voor kinderen en jongeren in Zuid-Afrika. De organisatie is in 2005 opgericht door de Noorse actrice Mari Maurstad. NutraQ is sinds 2010 de hoofdsponsor. Zulufadder is onderdeel geworden van onze bedrijfscultuur door fondsenwervingsacties van betrokken werknemers, professionele ondersteuning en andere activiteiten.
Daarnaast krijgen alle medewerkers jaarlijks vier uur om te besteden aan vrijwilligerswerk.